Szkolenia Bezpiecznej Jazdy

Szkolenie Bezpiecznej Jazdy opiera się na modelu szwedzkim
Model szwedzki różni się od wcześniejszych szkoleń doskonalenia techniki jazdy, tym, że głównym celem jest uświadamianie zagrożeń, czego konsekwencją jest spadek wypadkowości. Kursy bezpiecznej i świadomej jazdy uczą przede wszystkim rozwagi a nie odwagi za kierownicą , uczą również tego, że bezpieczeństwo nie może być kwestią przypadku. Wyrabiają umiejętności prawidłowej techniki prowadzenia samochodu i zachowań w sytuacjach ekstremalnych. Już po jednodniowym kursie kierowcy eliminują u siebie złe nawyki i jeżdżą dużo bezpieczniej oraz ekonomiczniej.

Kurs Bezpiecznej Jazdy

Cena: 350 zł 2 instruktorów podczas szkolenie na zmianę w pojeździe a także przy wykorzystaniu krótkofalówek        / 500 zł pojazd GSBJ

Cena zawiera:

  • Szkolenie teoretyczne około 30-45 minut.
  • Szkolenie praktyczne od 3 do 4 godzin.

Szkolenie Bezpiecznej Jazdy zaczynamy od 30 minutowego omówienia najważniejszych czynników związanych z bezpieczeństwem. Następnie zaczynamy praktykę na placu manewrowym oraz na płytach poślizgowych.

  1. Efektywność pracy za kierownicą
    Podstawowe ćwiczenie koordynacyjne, bez opanowania którego, trudne jest szybkie i efektywne operowanie kierownicą podczas np. omijania przeszkód na śliskich nawierzchniach. Element ten w prosty sposób uzmysławia kursantom ich ułomności techniczne spełniając jednocześnie funkcję „sprowadzania na ziemię” tzw. „bardzo dobrych kierowców”. Ćwiczenie wykonywane na asfalcie oraz płycie poślizgowej w formie slalomów.
  2. Dynamiczny skręt – koordynacja pracy kołem kierowniczym i pedałem gazu. Celem ćwiczenia jest nauka prawidłowej koordynacji pracy kołem kierowniczym i pedału „gazu”. Nauka prawidłowej zmiany kierunku jazdy jak i pasa ruchu . Nieumiejętność opanowania tego elementu może być przyczyną nawet w 80% doprowadzenia do poślizgu podczas manewru wyprzedzania w ekstremalnych warunkach drogowych.
  3. Hamowanie z systemem ABS na wprost na nawierzchni śliskiej. Nauka efektywnego wykorzystania systemu ABS przy hamowaniu na nawierzchni śliskiej.
  4. Hamowanie z systemem ABS podczas omijania przeszkody na wprost. Kształtowanie prawidłowej reakcji ruchowej podczas omijania przeszkody na nawierzchni śliskiej. Nauka prawidłowej koordynacji pracy kierownica-hamulec podczas omijania przeszkody.
  5. Hamowanie z ABS na zakręcie na nawierzchni śliskiej. Nauka efektywnego wykorzystania systemu ABS przy hamowaniu na nawierzchni śliskiej.
  6. Hamowanie z ominięciem przeszkody na zakręcie z systemem ABS. Kształtowanie prawidłowej reakcji ruchowej podczas omijania przeszkody na nawierzchni śliskiej. Nauka prawidłowej koordynacji pracy kierownica-hamulec podczas omijania przeszkody.
  7. Poslizg podsterowny
  8. Poślizg nadsterowny